Handels og leveringsbetingelser

Indledning
www.møbler.dk ejes og drives af In2house Amba, CVR-nr. 31771269, Toftegårdsvej 16, 8370 Hadsten, tlf. 7070 2560, email info@mobler.dk. Du kan finde kontaktoplysninger til alle vores butikker her.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer  af private forbrugere på www.møbler.dk  til levering i Danmark.

Dette er de generelle handelsbetingelser for møbler.dk, som altid gælder for samhandel med møbler.dk, hvis ikke andet er nævnt. Varer, der afviger fra betingelserne, er altid påført særskilt information. Vi gør opmærksom på, at reglerne ved handel i vores fysiske butikker kan afvige fra disse handelsbetingelser.

Priser
Hos Møblér gør vi det ypperste for altid at levere kvalitetsmøbler til en fair pris, så du kun betaler for varen uden fordyrende mellemled. Skulle du undtagelsesvis finde fejl, er du meget velkommen til at kontakte os på info@mobler.dk
Alle priser er opgivet i danske kroner inklusive moms.

Man vil kunne opleve, at der er forskel i priserne på webshoppen på møbler.dk og de priser, der er i de fysiske butikker. Årsagen til det er, at der er færre omkostninger ved at drive en netbutik end en fysisk butik.

Bestilling og betaling
www.møbler.dk  er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.møbler.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Betaling
På www.møbler.dk  kan du betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, MasterCard og Visa Electron.
Levering af varer foregår gennem den Møblér forretning, som du har valgt. Betaling af varen sker til Møblér (In2house AMBA. CVR: 31 77 12 69). Beløbet trækkes først fra din konto, når varen afsendes.
Du kan også vælge at betale dit varekøb via finansiering.


Finansiering
                                     
Møblér tilbyder finansiering gennem Santander Consumer Bank. Du kan se mere her på siden under ”FINANSIERING”. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Bestil og betal", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., her vælger du ”SANTANDER”  og vælger leveringsform. Husk at have dit NemID klar.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til www.møbler.dk

Levering og afhentning

Du kan uden omkostninger afhente dine møbler i din lokale Møblér butik. Levering finder sted via den butik, du har valgt. Leveringstypen i webshoppen er kantstenslevering (ved kantstenslevering forstås levering til din adresse, hoveddør i gadeplan) og ønskes der andre leveringsformer eller tillæg som f.eks. opbæring, udpakning mv. skal du kontakte den butik du handler i for at høre om mulighederne samt priser herpå. Du bliver efter online-bestilling af møbler kontaktet direkte af den valgte butik, der samtidig orienterer dig om levering og afhentning. Der må på varerne påberegnes en leveringstid på op til 12 uger, men den valgte butik kontakter dig og informerer om den præcise leveringstid på netop dit varekøb. Det er som udgangspunkt ikke muligt at levere varer uden for Danmarks grænser, men kontakt en butik direkte hvis dette er et ønske.

Ønskes varerne leveret til kantsten til anden adresse indenfor bro-faste øer, er prisen på levering 59,- DKK ved ordre under 1.500,- DKK og 499,- DKK ved ordre med total værdi over 1.500,- DKK. Levering udenfor bro-faste øer aftales nærmere med den pågældende butik.

Endvidere gøres opmærksom på, at de fleste varer leveres som "saml selv".

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Du vil herefter blive kontaktet af den butik du har handlet med. Mange af vores varer er bestillingsvarer, og den butik du handler med vil oplyse den forventede leveringstid.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.møbler.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er ikke muligt blot at afvise modtagelse af varen.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå i bestillingsforløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Det er f.eks. den dag, hvor varen overgivet til dig, eller den er lagt i din postkasse, eller andre steder ifølge aftale med dig. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller det sidste parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan miste din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Det kan ske f.eks. pr brev, fax eller email, hvor butiks navn, butiksadresse, email og telefon nr. oplyses. Det er ikke muligt blot at afvise modtagelse af varen. Ønsker du at gøre fortrydelsesretten gældende - udfyld venligst denne fortrydelsesformular.

Returnering                        

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den fysiske butik, hvorfra varen er udleveret eller afsendt.

Find kontaktoplysninger på vores butikker på www.møbler.dk

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT!
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug.
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail eller telefonisk hos den butik, som har udleveret/afsendt varen til dig. Find kontaktinformationer på vores fysiske butikker på www.møbler.dk

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til den fysiske butik, som har håndteret din ordre.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på fragt for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Ønsker du at gøre fortrydelsesretten gældende - udfyld venligst denne fortrydelsesformular.

Persondata

For at kunne handle på www.møbler.dk  skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til In2house Amba via e-mail info@mobler.dk.

Statistik
Møblér fører statistik over hvilke dele af websitet, og hvilke produkter vores kunder besøger. Møblér anvender disse informationer til at optimere de produkter og sider, vores besøgende anvender mest. Vi videregiver ikke disse informationer til tredjemand.

Cookies

Du kan læse om cookies her

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.møbler.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@mobler.dk