Efter køb

Når du handler på nettet og hos www.møbler.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er ikke muligt blot at afvise modtagelse af varen.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå i bestillingsforløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Det er f.eks. den dag, hvor varen overgivet til dig, eller den er lagt i din postkasse, eller andre steder ifølge aftale med dig. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller det sidste parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan miste din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Det kan ske f.eks. pr brev, fax eller email, hvor butiks navn, butiksadresse, email og telefon nr. oplyses. Det er ikke muligt blot at afvise modtagelse af varen. Ønsker du at gøre fortrydelsesretten gældende - udfyld venligst denne fortrydelsesformular.

Når du handler i de fysiske butikker kan der være andre regler omkring fortrydelse som gør sig gældende. Få nærmere information i den butik hvor du har handlet.

Hvis du fortryder et køb foretaget her i webshoppen, skal varerne tilbageleveres til den fysiske butik, hvorfra varen er udleveret eller afsendt. Find kontaktoplysninger på vores butikker på www.møbler.dk

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT!
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug.
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Hvis du ønsker at returnere en vare som er købt fysisk i en af vores butikker, kan der gælde andre regler. Spørg i den butik hvor du har handlet. Ovennævnte gælder kun ved online køb.

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail eller telefonisk hos den butik, som har udleveret/afsendt varen til dig. Find kontaktinformationer på vores fysiske butikker på www.møbler.dk Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til den fysiske butik, som har håndteret din ordre. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på fragt for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Ønsker du at gøre fortrydelsesretten gældende - udfyld venligst denne fortrydelsesformular.

Har du handlet fysisk i en af vores butikker kan der være andre regler som er gældende for afgivelse af reklamation. Kontakt den butik hvor du har handlet for at få information herom.

Du skal altid henvende dig til den Møblér butik, du har handlet med, hvis du har spørgsmål til din bestilling. Ved gennemførsel af en webordre, vil du altid blive bedt om at vælge den butik, du ønsker ordren leveret fra. Har du tidligere handlet på møbler.dk, er du automatisk tilknyttet den butik, du handlede med sidst. Alle vores butikker vil altid hjælpe dig, med de spørgsmål du måtte have, så spørg bare løs.